piatok 23. mája 2014

Najväčší úspech má to, čo robíme s chuťou.

Ahojte! Vonku je čoraz ďalej tým krajšie, vždy je teplejšie a my máme stále väčšiu chuť na čerstvé ovocie a vodu. Rozhodla som sa, že pridám príspevok o tom, ako si ja sama vyrábam ovocné šťavy. V poslednom čase často pridávam na facebook obrázky ako relaxujem pitím čerstvej ovocnej/ zeleninovej šťavy či mliečneho šejku.
Preto by som sa rada podelila o recepty ako na to. Je to veľmi jednoduché, tak dúfam, že sa inšpirujete a vyskúšate a iné alternatívy ako sú tie moje. Ináč, šťavy mám v kelímku firmy Ugo, je to preto, lebo v tom sa to najlepšie uchováva a nevylieva sa to, keď si to beriem do školy. Šťavy si vyrábam originálne ja sama :)

# jablkovo-mrkvovo-uhorkový smoothie  (opravujem sa, šťava :))

Tak tento ma priviedol do siedmeho neba. Je totálne úžasný. Dala som odšťaviť dve jablká, tri menšie mrkvy a polovičku šalátovej uhorky. Nakoniec som to celé dokopy zmiešala. Totálna lahoda! Vitamínová bomba a sladkosť v jednom. Kto by sa nechcel stravovať tak, že by jedol samé chutné veci a navyše zdravé? Minimálne ja určite. Je to super, odporúčam :)



# smoothie z bobuľovitého ovocia

Toto je jediné smoothie, ktoré nie je z čerstvého ovocia, ale zmrazeného. Nevidím na tom nič zlé, aj keď čerstvé ovocie má svoje čaro. Musela som sa zmieriť s tým, že ešte nenastala sezóna bobuľovitého ovocia. Tento som pripravila tiež veľmi jednoducho. Ponorným mixérom som rozmixovala odmrazené ovocie (maliny, černice, ríbezle a jahody) a doliala vodu, lebo to bolo doosť husté :D. Čo si vyčítam a zároveň čo si musím zapamätať je to, že toto ovocie má veľa kôstiek, mne však nenapadlo prepasírovať si to. Toto nabudúce urobím. Ale ak má niekto problémy s trávením, nevidím v tom žiaden problém. Tie kôstky pôsobia ako krtko a krásne prečistia črevá ako napríklad ovsené vločky. 



# banana milkshake

TU  ( :D )  Osobne banány veľmi nemusím, ale keď ich máme doma, neodolám a spravím si 
banánovo-mliečny koktejl. Je úžasný a doplním si tak energiu na celé dopoludnie. Zmixujem banán, cca 3 deci mlieka a pol lyžičky škorice. Vitamínová bomba, obsahuje horčík, draslík a vitamín E, vďaka hormónu katecholamínu má protistresové účinky. Tajomstvom tohto shake-u je to, že obsahuje aminokyselinu tryptofán, ktorý je dôvodom osviežujúceho a nerušeného spánku. Banány sú dobré aj na popraskané pery, únavu či proti vypadávaniu vlasov. Bohužiaľ, fotku tohto šejku nemám :)


# zdravý olovrant  (not smoothie :))
Ako posledný tu dám recept na prípravu lahodného sladkého dezertu. Je z ovocia, tvarohu a trochy keksov s čokoládou. Také hriešne pokušenie. :) Čiže,v miske zmiešame nie hrudkovitý tvaroh, ale ten taký najemno zmixovaný s vanilkou zo struku (môže byť aj vanilínový cukor), dáme na dno vyššieho pohára, nasypeme bobuľovité ovocie (či už čerstvé, alebo zmrazené), dáme tvaroh, posekané keksy, tvaroh, ovocie a ozdobíme keksom. Je to delikatesa. Verte mi. :)



Tak, toto by bolo na dnešok všetko. Aha, ešte niečo, odporúčam piť šťavy hneď po odšťavení, inak sa stratia všetky vitamíny. Dúfam, že sa môj príspevok páčil a že som inšpirovala k tvorení takýchto smoothies. Môžete kombinovať hocičo s hocičím, avšak pre začiatočníkov odporúčam nekombinovať zeleninu s ovocím. Tiež pre neskúsenejších riediť vodou. Náhly príval vitamínov môže spôsobiť nevoľnosť.
 Live your life and love it. 
                                                                                                                       Nicole x

2 komentáre:

  1. mas uzasny blog ale chcem ti povedat/napisat ze ked odstavujes jablka, uhorky, mrkvu tak to nie je smoothie ale len ovocno-zeleninova stava, do smoothie sa dava cele ovocie a ma to byt take huste, penove .. take ako s tymy bobulami :-) neber to v zlom je to len taka mensia kritika ... urcite vyskusam vsetko ;) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :3 máš pravdu, nebola som si istá, či aj táto šťava sa tiež nazýva smoothie, alebo nie, ďakujem, že si mi to vysvetlila :) zapamätám si to :)

      Odstrániť