štvrtok 12. novembra 2015

Niekoľko ráz som si vymieňal názory s istým idiotom a zdá sa, že som ohlúpol.
George Bernard Shaw
Pesnička na úvod- Ed Sheeran
Raňajky sú dôležitá súčasť môjho ranného rituálu a preto sa snažím si ich užiť plnými dúškami. I keď na internáte veľa možností nie je :) Takže sa snažím aspoň na raňajky jesť zdravo. Pokupovala som si v obchodoch so zdravou výživou všetko možné, tak pridám nejaký príklad raňajok, ktoré som zvykla jedávať.
Vždy som si zvykla dať si niečo nalačno. Niekedy je to pohár čistej vody s citrónom, inokedy zelený jačmeň vymiešaný vo vode alebo šťavu z čerstvého grepu alebo je to len čistá voda.
# 1 chia puding s kivi
Potrebujeme: 1 polievkovú lyžicu chia semienok,
                     200 ml mlieka (ja používam bezlaktózové, ale odporúčam aj mandľové, či ryžové mlieko),
                     1 kiwi,
                     ak ľúbime radšej sladšie, môžeme pridať lyžičku medu, či javorového sirupu,
                     kokos;
Príprava: Najprv si pripravíme puding. Rozmiešame lyžicu chia semienok v mlieku, premiešame vidličkou, aby sa nevytvorili hrudky. Pohár uzavrieme (ja používam malý kompótový pohár z lekváru) a odložíme do chladničky napučať (najlepšie na 12 hodín (na noc)). Ráno len pridám lyžičku sirupu/ medu a nakrájam kivi do misky. Môžeme posypať kokosom.
# 2 puding s čučoriedkami
Potrebujeme: 1 kelímok vanilkového pudingu Alpro (zohnala som v DM-ke),
                     1 kávovú lyžičku chia semienok,
                     1 hrsť čučoriedok,
                     1 polievkovú lyžicu Racionelly natural (Racionella);
Príprava: Vylejeme puding do misky, pridáme chia semienka a Racionellu a premiešame. Potom posypeme čučoriedkami.
 # 3 ryžová kaša s jablkami
Potrebujeme: cereálnu kašu od nominal (Nomina),
                     100- 200 ml vody/ mlieka,
                     1 lyžičku medu/ javorového sirupu,  
                     pol väčšieho jablka/ 1 menšie jabĺčko;
Príprava: Dáme zovrieť vodu/ zohrejeme mlieko, nalejeme ju do misky, vsypeme cca 4 polievkové lyžice kaše v prášku (záleží na tom, či ju chceme hustú, alebo redšiu) a miešame vidličkou, aby sa nevytvorili guličky. Potom môžeme pridať med/ sirup a jablko nakrájané na menšie kúsky (ja krájam na kocky, ale je to podľa ľubovôle). Doma som skúšala jablko skaramelizovať. Chutí to tiež dobre, ale na internáte nepôjdem do spoločnej kuchynky aby som si skaramelizovala jabĺčko. Surové je tiež chutné :)
 # 4 tvaroh s banánom
Potrebujeme: 3 polievkové lyžice vanilkového tvarohu,
                     1 banán,
                     hrsť vlašských orechov,
                     štipku škorice;
Príprava: Do misky dáme tvaroh, pridáme na kolieska nakrájaný banán, posypeme rozdrvenými orechmi a škoricou. 
 

 A k tomu vždy meega veľká šálka kávy :)

Toto by bolo na dnes všetko. Dúfam, že sa vám príspevok páčil. Máte aj vy nejaké nápady na raňajôčky? Mohli by ste niečo odporučiť? Či už v komentároch, správach na FB (hello, it´s me), alebo tagovať na IG (@daisylovingnicole).
LYLALI                                                                    Nicole x
                      


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára